Lüks tüketim, bilhassa yüksek gelirli bireyler ve varlıklı kesim tarafından tercih edilir. Bu cins tüketim çoklukla mücevher, saatler, yatlar, uçaklar, otomobil, moda eserleri, kozmetik, mobilya ve öbür değerli aksesuarlar üzere eserler ve hizmetler için kullanılır.
Lüks tüketim eserleri ve hizmetleri, tüketicilere eşsiz bir tecrübe ve itibar sağlar. Tüketiciler, bu eserleri ve hizmetleri kullanarak toplumsal statülerini ve üstünlüklerini gösterme fırsatı bulurlar. Ayrıyeten, lüks tüketim malları, bir yatırım olarak da görülebilir, zira nadirliği ve benzersizliği nedeniyle, vakit içinde bedellerinin artması mümkündür.
Son periyotta yaşanan döviz kıtlığına karşın tüketime servet harcama eğilimi devam etti. Uzun yıllar toplam ithalatın yüzde 10-12’si aralığında kalan tüketim malları ithalatı yılın birinci iki ayında adeta patlayarak yüzde 67,1 artışla 3,7 milyar dolardan 6,3 milyar dolara çıktı.
Enflasyonda yaşanan artışla birlikte, tüm temel tüketim hususlarının fiyatlarının giderek arttığı, buna rağmen çalışan kısımların gelirlerinin son iki yılda ulusal gelirin yüzde 27’sinden yüzde 23,7’ye kadar gerilediği, gelir dağılımının giderek bozulduğu 2023, birebir vakitte tüketim kalıplarında bilakis değişimin gözlendiği bir yıl olarak hatırlanacak.